נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
בריאיון השלישי בסדרת "מובילי חינוך" נפגשנו עם עוד אשת חינוך עסוקה: יאנה ויט, שהיא מנהלת מצוינות עירונית באשדוד. שאלנו אותה לשלומה ועל עשייתה בתקופה האחרונה.
"בימים המורכבים האלה אני ממשיכה לתמוך בילדים, להיות אוזן קשבת עבורן.ם, מנסה ליצור שגרה עד כמה שניתן בזמן הזה. אני בקשר יום-יומי עם כל התלמידות והתלמידים, שואלת לשלומן.ם, בודקת אם הם זקוקים למשהו נוסף.
"כל בית ספר יצר שגרת לימודים ובנה מערכת מותאמת. תלמידים לומדים מרחוק 4-5 שעות כל יום. המורים, בנוסף להוראה, ממשיכים בהרצאות, ישיבות והדרכות גם במהלך היום והערב."
"תפקידה של מערכת החינוך חשוב מאוד. המערכת אחראית על עורף חזק. ככל שלתלמידות ולתלמידים תהיה מסגרת ברורה ויציבה יותר, כך גם ההורים יהיו רגועים יותר.
"לא קל ליצור שגרה בימים האלה, כאשר יש הרבה אזעקות, נפילות, פגיעות... הרבה ילדים וילדות נעקרו מהמקום המוכר להם. ילדים חשופים היום להמון מידע, ולכן תפקידה של המערכת הוא לעשות סדר וליצור שגרה 'רכה' של השיעורים."
"המסר שאני רוצה להעביר הוא שאנחנו עם חזק, ולמרות חילוקי דעות וימי מלחמה קשים, כולנו יחד סביב מטרה אחת – לנצח. כל אחת ואחד עושים זאת בחלקה הקטנה שלו/שלה ולפי יכולתו/יכולתה. אנחנו המורים צריכים להיות לצידם של התלמידים ולהמשיך ללמד עם הרבה רגישות."
"לא הייתי מוותרת על אף מקצוע, אלא קצת מפחיתה במספר שעות לימוד. תלמידינו שונים, חלקם יותר מתעניין ונמשך למקצועות מדויקים וחלקם למקצועות הומניים. בזמן הזה אנו צריכים לתת מענה לכולן.ם ולאפשר לכל תלמיד ותלמידה למצוא עניין, לפתח סקרנות, לשמור על שגרת חייהן.ם."