נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
כולנו טועים. אבל האופן שבו אנחנו והתלמידים שלנו מתייחסים לטעות - כאל כישלון או כאל הזדמנות – משנה לחלוטין את כללי המשחק. אם נצליח לייצר אקלים כיתתי שבו כל תלמיד ותלמידה ירגישו שהם יכולים לטעות בו – הם ישאלו ויעזו יותר. אם נראה בטעות כהזדמנות ללמידה נוכל לאבחן את אופני התפיסה וההבנה של התלמידים באופן מעמיק יותר. אם נראה בטעות כלי עזר המקדם את הלמידה וההוראה, היא באמת תסייע לנו ולא תעכב את מהלך השיעור.
בפרק השני של הפודקאסט החינוכי "שומעים חינוך" נדבר על למידה מטעויות, של תלמידים וכמובן גם של מורים. בפרק זה התארחו חוה טרייטל, מורה בבית הספר היסודי 'קשת תלפיות' בירושלים, וחגית קליימן צופן, מורה למתמטיקה בתיכון 'בגין' בראש העין. ששוחחנו עם חוה וחגית על פרקטיקות להנכחת הטעויות במרחב הכיתתי, מתן מענה לטעויות של תלמידים בזמן אמת ועל הטעות כחלק מתהליך הלמידה.
את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים.
להאזנה לפודקאסט מתוך הכתבה:
רוצים להמשיך ללמוד מטעויות? קראו את הכתבות הבאות: