נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
כמה פעמים יצא לך לשמוע את התלמידים שלך (או את עצמך) אומרים "אני לא טוב בספרות, יש לי ראש ריאלי" או "אני גרועה במתמטיקה, זה פשוט לא בטבע שלי"?
המשפטים האלה מרמזים על כך שהאדם האומר אותם הוא בעל דפוס חשיבה מקובע (Fixed Mindset) לגבי אותו התחום. אנשים בעלי דפוס חשיבה מקובע בקשר לתחום מסויים נוטים להאמין שיכולות ואינטליגנציה הם קבועים מראש, כך שאו ש'יש לך את זה' או שלא. הם מאמינים שחלק מהאנשים טובים בתחום מסויים באופן טבעי והשאר פשוט לא.
דפוס חשיבה מקובע הוא ההפך מדפוס חשיבה מתפתח (Growth Mindset) – האמונה שיכולות ואינטליגנציה הן בנות פיתוח וצמיחה, וכי כאשר אנו מתאמצים בתחום מסויים, טועים ונכשלים – אנחנו לומדים, מתפתחים וגדלים בו.
האם אפשר להשפיע על דפוס החשיבה של התלמידים, על התפיסות והאמונות שלהם ושלנו ביחס ליכולותיהם?
בפרק הראשון של הפודקאסט החינוכי "שומעים חינוך" נעסוק בדיוק בכך – נדבר על דפוס חשיבה מתפתח, ובצורות השונות שמורות ומורים יכולים לפתח אותו אצל תלמידיהם וגם אצלהן/ם. לשם כך, בפרק זה אירחנו את חני אלתר-לוינזון - מורה למתמטיקה מאורט לוד, ואת ירדנה פרבר - מורה לאנגלית מבית הספר זיו בירושלים.
את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים .
להאזנה לפרק מתוך הכתבה:
להאזנה לפרק באנדרואיד
(או חפשו "שומעים חינוך" באפליקציית הפודקאסטים שלכם)