נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
מחקרים רבים שפורסמו בשנים האחרונות בתחום הלמידה החדשנית מוכיחים פעם אחר פעם כי סרטוני לימוד הן אחת הדרכים היעילות ביותר להגברת הסקרנות של התלמידים, שיפור הקשב בכיתה והגברת ההבנה של החומר הנלמד, כפי שניתן לראות בסרטונים שנוצרו דרך אקדמיית קאהן. מצד שני, כשבוחנים אתרי וידאו כמו YouTube, מגלים כי כמות המורים שיוצרים סרטוני לימוד קטנה.
בניסיון להבין את הסתירה בין הנתונים, תישאלנו כ-950 מורים מהארץ ומהעולם, במחקר שניסה להבין מה מונע ממורים ליצור סרטוני לימוד ומה הניע מורים שיצרו סרטוני וידאו, לעשות כן.
מדוע גם אני, כמורה, מעולם לא יצרתי סרטון לימוד?
התשובה המרכזית במחקר הייתה: כי אני לא יודע איך.
מורים טענו שהם אינם אנשי טכנולוגיה מובהקים, עליהם יהיה להתקין ככל הנראה תוכנה אחת או יותר, ללמוד אותה, ליצור סרטון, לערוך אותו, לשמור אותו ולבסוף גם לעלות אותו לאתרים כגון YouTube ואז להתחיל בהפצה, שמורכבת לכשעצמה. כל זה בהנחה שהתוכנות אינן עולות כסף או מצריכות חומרה מיוחדת כגון טאבלט או לוח דיגיטלי לציור.
כך נוצר מצב שעבור סרטון של 10 דקות, נדרש המורה לעבוד לכל הפחות כשעה נוספת (ולעיתים הרבה מעבר לכך) על ההכנות לפני, בזמן ואחרי הסרטון. בשלב הזה, מרבית המורים, שגם ללא הכנת סרטונים לימודיים עסוקים מאוד, מתייאשים ופשוט לא יוצרים סרטונים. גם המורים וגם התלמידים מפסידים ערך רב בגלל ויתור זה.
בשל כך, פיתחנו מערכת אחת, שבלחיצת כפתור בדפדפן, מאפשרת העלאה ו/או יצירה של מצגת, הקלטה של קול ותנועה, שמירה של הסרטון ואפשרות הפצה שלו. ללא צורך בתוכנה, ידע טכנולוגי, התקנות, הפצה או כל פעולה נוספת, ובחינם.
בחודשים האחרונים מאות מורים כבר יצרו אלפי סרטונים בעזרת המערכת, שנמצאת באתר theLearnia. סרטונים אלו מוכיחים כי המערכת מסייעת למורים לעבור את מחסומי החשש והמחסור בזמן, וליצור סרטונים איכותיים, בעזרת טכנולוגיה חדשנית שפותחה במיוחד עבור מורים.
חשוב להדגיש, כדי למנוע חשש, שיצירת סרטון, ללא בחירה יזומה להפצה שלו, אינה ניתנת לצפייה על ידי אחרים, ולכן אין חשש לנסות ליצור סרטונים גם אם אינם מוצלחים. איש לא יראה אותם.
מה מניע מורים שיצרו סרטוני לימוד, לעשות זאת?
בנסיון לתחקר ולהכנס מעט למחשבותיהם של אותם מורים שכבר עשו את הדרך המורכבת בעבר ויצרו סרטון לימוד, ניסו בחברה להבין את הסיבה לכך. על פי המחקר להלן התפלגות התוצאות:
במחקרים שלנו נמצא, כי מרבית המורים מוכנים להקצות למעלה מחצי שעה עבור יצירת סרטון, אך כמובן זמן זה אינו מספיק ליצירת סרטון בעזרת הכלים הישנים. לעומת זאת, באמצעות theLearnia – מורים יכולים ליצור בחצי שעה אפילו שלושה סרטוני לימוד!
לצפייה בתוצאות המחקר המלאות, ניתן לעיין באינפוגרפיקה המצורפת.
לתוצאות המחקר המלא לחצו כאן.
למה לי ליצור סרטון דווקא עכשיו?
החופש הגדול וכן החודשים הראשונים והרגועים של השנה, מאפשרים לכם המורים להכין מערך סרטוני לימוד עבור תלמידיכם בתוך דקות של עבודה. הסרטונים הללו ישמשו אתכם גם בשנים הבאות וישפרו את רמת ההוראה בכיתה שלכם ואת עניין התלמידים בשיעור בזכות זאת.
יש לכם מצגות מוכנות משנים קודמות? מצויין, תוכלו בתוך 5 דקות להפוך אותן לסרטוני וידאו. זאת הדרך המהירה ביותר והפשוטה ביותר להתחיל וליצור.
הנה השלבים הפשוטים:
טיפ קטן: סרט הוידאו לא חייב להיות ברמה של אולפני דיסני. באמת שלא. כל סרטון וידאו שתיצרו יהיה מעניין עשרות מונים עבור התלמידים ממצגת פשוטה או מקריאת החומר לימודי. סרטון אופטימלי אורך לא יותר מ-5 דקות. העלו כמות שקפים בהתאם.
הכנו עבורכם סרטון “מאחורי הקלעים” על תהליך הפיכת מצגת PPT לסרטון וידאו. אתם מוזמנים לצפות.
סרטונים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
כיצד נרשמים לאתר ועוברים לשפה העברית
כיצד מנהלים את ספריית התכנים שלכם? (מחיקת שיעור, חסימה לצפייה, שכפול שיעור קיים, הפצת שיעור לתלמידים ועוד)
כיצד מוסיפים תמונה ללוח?