נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
"הדור הבא הם לא הדור שלנו. התלמידים של היום צועקים למשהו אחר, אז אנחנו צריכים להתאים את עצמנו", מספרת מג'דולין ח'יזראן. "בית הספר צריך להיות בהאזנה מתמדת, בהקשבה מתמדת למציאות המשתנה, אחרת אנחנו הופכים להיות לא רלוונטיים".
הכירו את הזוכה
לאחר תהליך ארוך של מיונים, ראיונות והיכרות עם עשרות מורים איכותיים ומעניינים, החליטה וועדת פרס טראמפ להוראה איכותית 2019, שאת הפרס השנה תקבל המורה מג'דולין חיזראן. מג'דולין מלמדת מתמטיקה מזה 17 שנים, רכזת תחום מתמטיקה ורכזת פדגוגית בחטיבת הביניים ב' סריסה במועצה המקומית הדרוזית ירכא. בין השאר, היא משמשת כמורה מובילה, המנחה את ההתפתחות המקצועית של עמיתיה המורים למתמטיקה בבית הספר ובאזור. מג'דולין בעלת תואר ראשון בטכניון בהוראת מתמטיקה ותואר שני במכון ויצמן במסגרת תוכנית רוטשילד ויצמן למורים מצטיינים.
שיעור בכיתה של מג'דולין נשען על פעילויות מובנות שבאמצעותן היא עוזרת לתלמידיה לארגן את הידע שלהם ולרכוש מיומנויות. באמצעות למידה ממוחשבת היא מקבלת משוב על התקדמות הלמידה וההבנה של כל תלמיד ויחד עם כל תלמיד היא מתאימה את ההוראה לנושאי העניין, לדרך החשיבה, הקשיים וקצב ההתקדמות. היא מצלמת בווידאו את שיעוריה, ולאחר מכן צופה ומנתחת את השיעור, כדי להבין טוב יותר את הקשיים של התלמידים ולשפר את ההוראה.
את הפרס מקבלת מג'דולין, לדברי וועדת הפרס, "על הטמעת יחס אישי מתוך אמונה שכל תלמיד יכול להצליח, על התאמת שיטות ההוראה ליכולות ולצרכים של תלמידיה ועל אמונה כנה שהעתיד של הילדים מתחיל בחטיבת הביניים".
"למעשה, מקצוע ההוראה בחר בי", אומרת מג'דולין. "כשבחרתי ללמוד מתמטיקה בטכניון, השיקול היה הכמיהה שלי למתמטיקה ולעולם המספרים. כשסיימתי את התואר הראשון, נתבקשתי ללמד במסגרת שעות תגבור את תלמידי כיתה יב' בביה"ס תיכון אחווה בירכא. ההתלהבות של התלמידים מהשיעורים שהעברתי הייתה כה גדולה עד ששני המנהלים, הן של חטיבת הביניים והן של התיכון ביישוב, ביקשו למנות אותי כמורה קבועה".
הכירו את חמש הפיינליסטיות
פרס טראמפ להוראה איכותית הוא פרס מיוחד למורה, שמוענק פעם בשנה ומטרתו לפרגן ולחזק מורים עם יוזמות חשובות ודרכי הוראה מעניינות, זאת במטרה להראות מהי הוראה איכותית בתחומי המדעים והמתמטיקה ובזאת לתרום לשינוי בתדמית הציבורית של מקצוע ההוראה ולעודד אנשים מוכשרים לבחור בו כמסלול לחייהם המקצועיים.
בתהליך הבחירה של המורים אספה הקרן סיפורים על מורים מעולים בכל הארץ, שהגיעו יחד עם המלצות ממנהל בית הספר, מורה עמית ואדם נוסף. מתוך עשרות ההצעות שהגיעו, הגיעה וועדת הפרס לחמש מועמדות סופיות, אשר עבודתן בכיתה תועדה בווידאו והסרטים נותחו בידי חברי הוועדה. ועדת הפרס מורכבת ממורים שזכו בפרס בעבר ומומחים בתחום החינוך. המועמדות זומנו לראיון שבו נדונו סוגיות פדגוגיות שעלו מתוך הסרטים.
חמש מורות מאוד איכותיות הגיעו לשלבי הסיום, בשל פועלן החשוב בתחום הוראת המתמטיקה. ביניהן שתי מורות המלמדות בשיטות מאוד ייחודיות, תוך השקעה רבה והקשבה גדולה לתלמידים: מרגריטה (ריטה) טריפונוב, מורה למתמטיקה בתיכון הר טוב בקיבוץ צרעה ועינת בן אליהו, רכזת מדעים באולפנת חן במדבר בבאר שבע.
שתי מורות נוספות שהגיעו לשלב הסיום, זכו בציון לשבח מוועדת הפרס: