נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
כבר קרוב לעשור שמגזין "הגיע זמן חינוך" מספק למורות, מורים ואנשי חינוך בישראל תכנים איכותיים, מעניינים ומעשירים. מדובר במגזין קהילתי ללא מטרות רווח שנועד לקדם שיח חיובי ופרודוקטיבי בתחומי החינוך וההוראה. חברות וחברי הקהילה מוזמנים לשתף בבמה זו נושאים שהם מוצאים רלוונטיים, ולכן מערכת המגזין מעודדת אתכן.ם לשלוח את הטקסטים שלכן.ם.
מדוע כדאי לכן.ם לא רק לקרוא אלא גם לכתוב למגזין? אם נבחן תחומי ידע מבוססים כגון מדעים, רפואה ופסיכולוגיה, נגלה שישנה ספרות קלינית ענפה שסוקרת את החידושים בתחומים הללו ומאפשרת לעוסקיה לצבור מומחיות, מידע רלוונטי, כלים פרקטיים והכרה קוליגיאלית. כותבי המאמרים זוכים להכרה ויוקרה, וציבור הקוראים נחשף לידע חדש וטכניקות שימושיות. זה בדיוק מה שקהילת "הגיע זמן חינוך" שואפת לקיים בתחומי החינוך וההוראה – להם יש משמעות קריטית ומיידית על הדור הבא של מובילי המשק בישראל.
לכן אם יש לכן.ם רעיון למאמר שמביא ערך מוסף לקוראי המגזין, מתוכן חדשני ועד לקידום מצוינות וטכניקות הוראה מועילות, מערכת המגזין תשמח לבחון את התאמתו.
אם חשקה נפשיכן.ם בפרסום מאמר, מומלץ שתקראו בעיון את ההנחיות הבאות. יישומן יכול להגדיל משמעותית את הסיכויים של הכתבה שלכם להתפרסם במגזין!
1.מהי "שורת המחץ" של המאמר? הכוונה לשורת הפאנץ' שמסכמת את מהות הכתבה במשפט אחד. האם הנושא מעניין ורלוונטי? החידוד הזה יעזור לכם לא רק "למכור" את הרעיון למערכת המגזין, אלא גם ינחה אתכם וידייק אתכם במהלך הכתיבה עצמה.
2.מי הם קהל היעד של המאמר ואיזה ערך מוסף הוא יביא בפניהם? כאמור, מטרת המגזין היא לתת במה לתוכן שיקדם מצוינות, טכניקות הוראה, ידע רלוונטי וכלים חינוכיים הן למורים והן להורים. האם הרעיון שלכם יכול להוסיף למאגר הידע האיכותי של המגזין?
3.מי המרוויח/ה העיקרי/ת מפרסום הכתבה? המטרה שלנו היא שגם הכותבים וגם הקוראים ירוויחו מפרסום הכתבה במגזין. הכותבים יקבלו הכרה ויוקרה, והקוראים יהנו מתוכן איכותי. חשוב שהאיזון הזה יישמר, ולכן כאשר אתם רוצים לכתוב על נושא מסוים, תשאלו את עצמכם אם מדובר בנכס ידע לקוראי המגזין.
4.מה קהל היעד יוכל ליישם בעקבות קריאת המאמר? בסופו של דבר, חינוך הוא לא רק בגדר תיאוריה אלא פרקטיקה שפוגשת אותנו בשטח מדי יום – בבתי הספר, בכיתות הלימוד ועוד. לכן מאמרים שמספקים לקוראים כלים שיוכלו להיעזר בהם וליישם בשטח יקבלו עדיפות בפרסום.
5.איפה נושא הכתבה פוגש אותי? מערכת המגזין מאמינה שהעבודה היומיומית של מורות, מורים ואנשי חינוך היא מכרה זהב לסיפורים ולידע מקצועי שכדאי וראוי לשתף. תחשבו על הניסיון האישי והחוויות שלכן.ם, על מה שמעניין אתכן.ם כאנשי חינוך, ומשם תגיע ההשראה לכתבה המושלמת.
רוצים לכתוב למגזין ועדיין לא בטוחים אם יש לכם נושא מוצלח? ואולי הבעיה היא שיש לכם יותר מדי רעיונות? מוזמנים להתייעץ עם עורכת המגזין במייל: [email protected]
פניתן.ם למערכת המגזין והצעתן.ם רעיון לכתבה? לעיתים יש עומס פניות ולכן המענה לא תמיד יהיה מיידי, אך אנו דואגות לחזור לכל אחת ואחד שכותבים לנו.
הרעיון אושר וכתבתן.ם טיוטה למאמר? כל הכבוד! אל תשכחו לפתוח דף כותב.ת בקהילה בו יופיעו כל הכתבות תחת שמכן.ם.
כיצד ניתן לשפר את איכות הכתבה לפני שליחתה? עברו על הכתבה כדי לוודא שאין טעויות הקלדה או משפטים ארוכים מדי, השתדלו להימנע מלשון זכר יחיד (שהרי הרוב המכריע של מורים בישראל הן מורות) והשקיעו מחשבה בפתיחה מזמינה שתגרום לקוראים לרצות לקרוא את המשך הכתבה. אפשר למשל לפתוח בעובדה מאלפת, סיפור אישי או אנקדוטה מעניינת.
מהו הצעד הבא אחרי שהמאמר נשלח למערכת המגזין? יש שתי אפשרויות: עריכה מיידית או עבודת שכתוב משותפת. באחריות העורכת לעבור על טיוטת המאמר וללטש אותה כדי שתהיה ראויה לפרסום במגזין. העריכה כוללת הן שינויי תוכן והן מעברי הגהה. אלה נחשבים לתיקוני עריכה סטנדרטיים המבוצעים ישירות על ידי העורכת. ואולם, ישנם מקרים בהם יהיו נחוצים שינויים מעמיקים יותר בטקסט שיצריכו את מעורבותכן.ם, ובמקרה זה העורכת תפנה אליכן.ם להמשך עבודה על הכתבה.
מה קורה אחרי שהכתבה מתפרסמת באתר? מערכת המגזין משתפת את כל הכתבות שעולות באתר גם ברשתות החברתיות, וזו ההזדמנות שלכן.ם להגביר את החשיפה האורגנית של הכתבה שלכן.ם ולשתף אותה בפרופיל שלכן.ם. לאחר כתיבת הכתבה כדאי לחשוב על שאלה מעניינת או כמה משפטים שיוכלו להציג את המאמר בצורה מסקרנת ומעוררת מעורבות. תעקבו אחר עמוד הפייסבוק וגם עמוד האינסטגרם של הגיע זמן חינוך ותשאבו השראה לפוסטים משלכם.
בכתבה הבאה תוכלו לקרוא טיפים מעולים שיעזרו לכן.ם לכתוב את המאמר המושלם למגזין המקוון של קהילת החינוך וההוראה הגדולה בישראל.