נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
העולם השתנה. מעולם לא היינו כל כך מחוברים לתוכן ולידע. וככל שהחיבור החיצוני גדל, כך אנו נדרשים להיות יותר מחוברים לעצמנו. שאלות כמו - מי תרצה להיות כשתהיה גדול? מה התחום שאתה נהנה לעסוק בו? מה הערך שאתה מביא לעבודת צוות? נעשות רלוונטיות יותר עבור הדור הבא.
המדיה הדיגיטלית ממלאת את חיינו, נוכחת ומשמעותית מתמיד. לילדים של היום יש אפשרויות יצירתיות רבות לייצר הכנסה עתידית (סביר שאנחנו אפילו לא מודעים לרובן), ויש להם ערוצים רבים יותר בהם הם יכולים לחשוף את הכישרונות שלהם. נראה כי אורך חיי המקצוע שילמדו יתקצר, ואילו היכולות שיתלוו אליו יהיו רלוונטיות יותר מהמקצוע עצמו. לכן, כדאי שילדים ילמדו תחום שמעניין אותם ומפתח אצלם סקרנות. כך יוכלו להתמיד, ללמוד ולהישאר רלוונטיים לאורך זמן. בעידן הנוכחי, שבו נדרשים הילדים ליצור תוכן אישי דיגיטלי כבר מגיל צעיר, יש חשיבות גדולה לדרך שבה הם יצרו את אותו תוכן, לכן כדאי ללמד אותם ליצור אותו מבפנים החוצה.
"למה אתה" הוא תהליך שבניתי על בסיס כלים מתחום המיתוג האישי. הרעיון במיתוג אישי הוא ללמוד מה החוזקות שלך ואיך אתה מבטא אותן בעולם, כדי ליצור ערך לאנשים סביבך. התובנות של הילדים בתהליך היו משמעותיות. אחד מהם העיד: "במהלך העבודה הבנתי טוב יותר את חיי וקיבלתי הרבה ביטחון ומודעות עצמית. עכשיו אני אחראי ונחוש יותר". אחר אמר: "המסע שלי היה ללמוד לעבוד בעבודת צוות, לפני הפרויקט הייתי בטוח שהרעיון שלי הוא הטוב ביותר ולא הקשבתי לרעיונות של ילדים אחרים, אבל בזמן הפרויקט הבנתי שעבודת צוות היא המפתח להצלחה". תפקיד המורה היה להוביל את הילדים בתהליך כדי ליצור להם מרחב למידה מבוסס פרויקט.
סרטון קבוצתי שיצרו תלמידים במסגרת פרויקט Why you? על אתגר הלמידה בתקופת הקורונה
הכלים הטכנולוגיים נגישים לרוב הילדים. למעשה, מורים נדרשים ללמד את הילדים אבני דרך, שיובילו כל ילד ליעוד האישי שלו. אלה שלושת השלבים בהם נוצר תהליך הלמידה, שמתחיל בעבודה אישית ועובר ליצירת פרויקט בצוות בעל ערך לעולם:
לפי הספר ״המשחק האינסופי" מאת סימון סיניק, על מנת ליצור מנהיגות יש לעמוד בחמישה יעדים:
יצירת פרויקט דיגיטלי, מציאת נושא משמעותי למחקר והעברתו לקהל הצופים בדקה אחת, מאפשרים למידה עם אדוות הנעות בין קבוצה לקבוצה, בין כיתה לכיתה ובין בית ספר לבית ספר.
שינוי שמתחיל מבפנים החוצה. סרטון קבוצתי שיצרו התלמידים - סכנת ההיעלמות של הדבורים
בעולם משתנה ומלא אתגרים עם תחזית צפויה להיעלמותם של 2 מיליארד משרות עד 2030 (לפי העתידן תומס פריי), מורים יכולים להפוך למדריכי דרך. לנוכח העתיד הצפוי, עלינו לשאול את עצמנו האם הילדים שלנו מקבלים את הכלים הנכונים לניהול ה״אני״ ברשת. לימוד תוך כדי תנועה מיועד לילדים ולמורים כאחד, למען יצירת עולם טוב יותר יחד. המדיה מאפשרת לנו להפיץ תוכן בעל ערך וליצור שינוי שמתחיל מבפנים החוצה.