נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
"מה תרצה להיות כשתהיה גדול?" האם השאלה הזו עדיין רלוונטיות? המציאות שלנו משתנה בלי היכר מרגע לרגע. עד כמה אנחנו מכינים את תלמידינו ותלמידותינו לעתיד, שהופך בן רגע להיות עבר ומשתנה שוב מחדש כל הזמן?
הסתכלות עתידית מראה כמה החברה שלנו מושפעת ממגמות משתנות בעולם כולו בתחומים רבים, המהווים לנו אתגרים בהכנת הלומד, כלומד המתפתח ומהווה חלק בלתי נפרד מההתפתחות הגלובלית בעולם. אנו המורות והמורים צריכים להכין אותם לעולם דינמי ומשתנה ולחזק כישורים ומיומנויות ששום רובוט לא יוכל לפתח במקומם. אלו 6 המיומנויות שהכי חשוב היום שמורים יטפחו אצל תלמידיהם:
חלק מתלמידינו ניחנו באופן טבעי במיומנות של חשיבה ביקורתית וחלק מהם ילמדו אותה. זוהי מיומנות מאוד חשובה בחיינו, מכיוון שכך התלמיד לומד לנתח את המטלות אותן הוא מקבל עם מנגנון בקרה. הוא בודק, משווה, מנתח וחוקר וכל אלה מסייעים לו בחיים האמיתיים. למשל, בביצוע קניות אונליין, בקניית רכב, ברכישת בית. חשוב שמורים יסייעו לתלמידיהם להבין כיצד לסנן מידע ולהבין איך להשתמש במידע הרלוונטי לחייהם.
איך עושים זאת?
האינטרנט הוא אחד הכלים המשמעותיים בחיינו ובחיי התלמידים ובו כמות בלתי נדלית של מידע, אך האם הם אכן מוצאים את המידע המדויק והאמין למשימתם?
איך עושים זאת?
שוק העבודה בעידן הגלובליזציה שינה את פניו ועבודת הצוות הפכה למרכיב מאוד חיוני ונדרש. חשוב לתת לתלמידינו להרגיש שותפים בקבלת החלטות ופיתוח רעיונות חדשים בצוות ולטפח אצלם תקשורת יעילה, כדי להכין את התלמידים לעולם המתפתח במהרה.
איך עושים זאת?
שהמציאות שלנו משתנה מרגע לרגע. חשוב שתלמידינו ילמדו להסתגל לשינויים מחשבתיים, כך שיפתחו יכולת לחשוב באופן ביקורתי ויצירתי. מיומנות זו מאפשרת לתלמידים לפתור בעיות, לשנות את מחשבותיהם, לקבל החלטות ולסמוך על שיקול הדעת שלהם וכתוצאה מכך, לשפר את התפקוד שלהם בבית הספר ובחיים בכלל.
איך עושים זאת?
אמנם הטכנולוגיה מתפתחת, אך העולם לא הפסיק לכתוב או לתקשר באופן מילולי ובלתי מילולי. לאור זאת, חשוב ללמד את תלמידינו כיצד לתקשר בכתב ובעל פה ולהכיר להם אמצעי תקשורת שונים ואת חשיבותם.
איך עושים זאת?
הדמיון הוא המפתח לכל יוזמה שלנו; היצירתיות נשענת על הדמיון ואלה יתבטאו בעשייה וחדשנות עתידית. כאשר ילד מביא ציור מהגן שאין בו קשר למציאות ומספר מה צייר מדמיונו העשיר, אנו מתפעלים ואומרים לו כמה הציור יפה. במהלך השנים, הילד מבין שאין זו הייתה כוונתנו. התבוננו רגע במשבר הקורונה ותראו כמה חשיבה מחוץ לקופסא ורעיונות היו לאנשים כדי לצלוח את המשבר. אי אפשר ללמד דמיון, אבל חשוב שלא נדכא אותו אצלם.
איך עושים זאת?
אילו מיומנויות הכי חשוב ללמד את תלמידינו לדעתכם ואיך אתם מעבירים אותה בכיתה? אשמח לשמוע, כאן בתגובות.