נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
שמחה צ'סנר היה תלמיד מאתגר. כזה שקצת מפריע, קצת מבריז, מדבר הרבה במהלך השיעור. היום שמחה התלמיד הפך לד"ר שמחה צ'סנר, אבל את המשפט שאמר לו המורה מול כל חבריו לכיתה ט' הוא לא ישכח: "שמחה צ'סנר, I can't stand you!!!".
החוויה הזו הובילה את שמחה ללימודי פסיכולוגיה קלינית ומשם להוראה. לאחר 25 שנים כמורה ומנהל שמחה מקדיש את כל זמנו ללמוד וללמד על נפש התלמיד. כחלק מכך, הוא הגיע לעסוק בהתמודדות עם אחת הבעיות המרכזיות של כל מורה - משמעת. לדעתו, התמודדות זו דורשת מאיתנו המורים להכיר בהשפעה שלנו על המיתרים הפנימיים ביותר באישיותו של התלמיד.
בפרק התשיעי של הפודקאסט החינוכי 'שומעים חינוך' אירחנו את ד"ר שמחה צ'סנר, מורה ומנהל בית ספר בעברו, פסיכולוג קליני, מייסד את מוסדות החינוך "בני חיל", ואת נועה בן סעדיה, מחנכת, מורה למוזיקה, הבעה והיסטוריה בבית ספר זיו בירושלים. שמחה ונועה פתחו בפנינו מגוון אסטרטגיות וכלים להתמודדות עם בעיות משמעת וגם להתמודדות עם הרגשות והתחושות שהן מעוררת בנו יום יום. זהו פרק שיזכיר לכולנו מה זה להיות איש חינוך ויעורר את השאלה - עד כמה אנחנו (באמת) מוכנים לראות את התלמיד שמולנו?
את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים.
להאזנה לפרק המלא: