נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
בכיתה ג' אנא כתבה לעצמה על פתק: "אני רוצה להיות מורה".
מה גרם לאותה ילדה צעירה לחלום להפוך למורה? מי היו המורות שלה שנראו לה כל כך מדהימות עד שחלמה להפוך להיות דומה להן?
הכיתה שבה אנא למדה הייתה אפילו יותר מגוונת מהכיתות של היום. הייתה זו הכיתה היחידה בשכבה, בבית ספר ששכן בשכונה של עולים חדשים. התלמידים למדו הכל יחד, מבלי שהכיתה תופרד לקבוצות, הקבצות או רמות יכולת. למעלה משלושים וחמישה תלמידים, עם פערי שפה, ידע ותמיכה הורית עצומים, בכיתה אחת.
לכיתה הזו הגיעה המורה רינה – מורה לחשבון, שמצאה דרך מופלאה להתמודד עם האתגרים האלו. דרך ההוראה של רינה לא רק שחיבבה את החשבון על תלמידיה, אלא גם גרמה להם להעריך את מקצוע ההוראה ולחלום להיות מורים.
וכך, באמצעות שיטת ההוראה המעולה של המורה רינה שנועדה להתמודד עם הכיתה ההטרוגנית, הוקסמה אנא מהרעיון של להצליח לעשות שינוי אצל אדם, לתת משהו מעצמך ולגרום למישהו להתקדם. ומשם – הדרך להוראה הייתה סלולה. לאחר כ-30 שנים כמורה, כיום אנא היא מנהלת תחום המתמטיקה ברשת עמל ומלווה מורים צעירים. כשהיא מלווה מורים אלו, היא שמה דגש, בין יתר הדברים אותם היא מלמדת, לאתגר ולרווחים שבהוראה בכיתה הטרוגנית.
אז מה הייתה שיטת ההוראה הייחודית והיעילה של המורה רינה?
איך היא יישמה אותה?
מה חושבת עליה היום אנא, שהפכה להיות מורה בעצמה?
כל זאת ועוד תוכלו לגלות בפרק השישי של הפודקאסט החינוכי 'שומעים חינוך'. בפרק מרגש במיוחד, הפגשנו בין המורה אנא ועקנין לבין מורתה לחשבון ביסודי ומי שהציתה בה את התשוקה להוראה – רינה קיפר. שתי המורות נפגשו לשיחה מרגשת, 40 שנים אחרי שאנא עזבה את כיתתה של רינה. זהו פרק מעורר השראה לכל מורה שרוצה להגיע לכל התלמידים ולשמוע על ההזדמנויות המופלאות שטמונות בכיתה הטרוגנית.
את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים.
להאזנה לפרק המלא: