נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
חמש הדקות בהן חוזרים התלמידים מההפסקה ומתחילים את ההתחברות לשיעור - יכולות לעשות את כל ההבדל ולשפר מאוד את רמת הלמידה שלהם. תארו לעצמכם שבחמש דקות בלבד אתם מגלים בדיוק איפה נמצא כל תלמיד בחומר - מה הוא יודע ומה לא, איפה הנקודות שכדאי לכם לתת עליהן דגש בשיעור הקרוב וגם באיזה חומר הכיתה כבר "שוחה" וחבל לבזבז עליו זמן. להגיע לכל תלמיד ותלמיד ב-5 דקות בלבד? מתברר שזה אפשרי.
לשיטת "כרטיס כניסה" נחשפתי במאמר של דר' מור דשן במגזין הגיע זמן חינוך. מאז שהתחלתי ליישם את השיטה, השיעור מאורגן, אין איחורי תלמידים, המעבר מההפסקה לשיעור בעזרת הטלפון הנייד רך לתלמידים וזוהי הזדמנות נהדרת להצליח. בנוסף לכל אלה, עבורי כמורה השיטה מקלה מאוד על העבודה הסיזיפית בבדיקת בחנים ומבחנים.
איך זה עובד?
כדי להשתמש בשיטה בכיתה שלכם, תוכלו להיעזר בכלים מקוונים הקיימים בשוק. אצלנו בבית הספר השתמשנו בתוכנת socrative. התלמידים נכנסים לתוך חדר פרטי של בית הספר שלנו ושם הם מקבלים 6 שאלות פשוטות, המדייקות את הלמידה, עונים ומקבלים משוב מיידי לתשובותיהם. המשוב מגלה אם התלמיד צדק או טעה ואם טעה - איך יוכל לתקן. אני כמורה רואה את הדברים בזמן אמת ויכולה להעצים ולחזק את התלמידים וגם לגלות את הקשיים ולחפש דרכים לשיפור. המורה מקבל מיפוי מלא ומגלה האם קיימת בכיתה בעיה בנושא מסויים שלא הובן היטב, האם תלמיד מתקשה בנושא מסויים, האם החומר ברור לכיתה או שכדאי לחזור עליו שוב?
בסיום המיפוי התלמידים מקבלים מענה אישי המותאם להם - חנוך לנער על פי דרכו. תלמידים הבקיאים בחומר הנלמד יעמיקו בתרגול אחר / יכתבו שאלון מקוון / ישחקו במשחק מדעי. תלמידים שהתקשו, יקבלו מענה פרטני מהמורה או מנאמני מצוינות - תלמידים המתורגלים בהנחיית עמיתים. מחד, ויתרתי על שיעורי בית והתרגול נעשה בכיתה בזמן השיעור. מאידך, התלמידים יודעים כי על מנת להצליח בכרטיסי כניסה, עליהם להגיע בזמן לשיעור ולחזור על החומר הנלמד בשיעור קודם.