שיתוף פעולה ועבודת צוות הם דרך מצוינת להצליח בדברים שאנחנו עושים. כשאנחנו פועלים לבד, הרבה יותר קשה לנו לקדם דברים פיזית ומנטלית. וכאשר כולנו מתחברים ותורמים מהידע והיכולות שלנו אנחנו יכולים להצליח להגשים את המטרות שלנו. ישנם אנשי רעיונות אך ללא ניסיון, וישנם אנשי ניסיון ללא רעיונות והחיבור ביניהם הוא פוטנציאל אינסופי.
נפוליאון היל, סופר אמריקאי, חבר בתנועת החשיבה המודרנית אשר יצרה את נישת ספרות העזרה העצמית, נחשב בעיני רבים לסופר הטוב ביותר בתחום זה. (ספרו המפורסם ביותר "חשוב והתעשר", הוא אחד הספרים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.) הוא היה זה שטבע את המושג מאסטרמיינד – בתרגום חופשי: מוח-על.
נפוליוון היל חקר וגילה שלכל אחד מהאנשים המצליחים בתבל הייתה קבוצת אנשים איתה הם היו נפגשים על מנת לערוך סיעור מוחות, לפתור דילמות עסקיות או למצוא רעיונות חדשים.
יש דברים רבים שניתן וצריך לעשות כדי לקדם ולשפר את החינוך בישראל.
לפני שנה, בתקופה שבה הייתי חייל, הייתי חושב הרבה על חינוך ועל איך אפשר לעשות אותו לטוב יותר, היו לי כמה רעיונות וכל רעיון נגמר כקודמו, אי שם בתור מסמך במחשב.
הגעתי לשתי מסקנות עיקריות:
1) אין לי מושג איך לשנות פיזית את החינוך והנושא הזה לא שקוף.
2) אין לי קשרים וזה מונע ממני המון.
זה היה מתסכל, ואף על פי שלא הכרתי יזמים אחרים באותה תקופה, האמנתי שיש עוד עשרות אם לא מאות אנשי חזון עם שאיפות, אמונה וידע אך לא היה שום מקור שקוף שמאחד את כל האנשים מהתחום בכל הנושאים שבהם הם פועלים או מעוניינים לפעול.
לפני כחודשיים החלטתי לנסות שוב מחדש, ויצרתי רשימה של אנשי חינוך שתהיה שקופה לכולם. הרשימה התפרסמה וכיום היא מכילה 68 אנשי קשר - אנשי חזון, מורים, מורות, בעלי יוזמות רצות וכאלה עם רעיונות, מלמעלה ומלמטה ממעל 20 קטגוריות שונות, כאלה שמחפשים שותפים וכאלה ששמחים לייעץ, אבל לכולנו יש את אותו החזון, לעשות חינוך טוב יותר. אני חושב שמה שהופך את הרשימה למיוחדת מעבר לשקיפות זו העובדה שיש חלוקה ברורה של תחומי פעילות.
כבר שמעתי סיפורים על אנשים מהרשימה ששיתפו פעולה ונפגשו והשאיפה שלי לעתיד היא שהרשימה תגדל להיות המקור המאחד בין כל אנשי החזון מתחום החינוך.
לפעמים 3=1+1 ויחד אפשר לעשות דברים גדולים יותר.
כנסו והוסיפו את עצמכם לרשימה.