נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
אני מאמין ש-Google Docs הוא אחד הכלים היעילים ביותר למורים הקיימים היום. הוא הופך את החיים של כולנו להרבה יותר קלים, מאפשר שיתופי פעולה, עבודה זריזה ויעילה. דרך ה-Docs אני יכול לעשות הרבה יותר ממה שהייתי עושה בעבר.
הנה 10 טיפים שלמדתי בדרך על שימוש ב-Google Docs בהוראה
1. שתפו פעולה עם עמיתים
השתמשו ב-Google Docs כדי לשתף פעולה עם עמיתים. שתפו מערכי שיעורים וצרו מערכים משותפים, חלקו זו עם זה חומרי לימוד, שיעורי בית, מטלות, רעיונות של תלמידים ועוד... צרו יומני עבודה משותפים ותעדו את המתרחש בכיתות אותן אתם מלמדים – כך תוכלו לקרוא את המסקנות שלכם ושל מורים עמיתים מההוראה בכיתה, תדעו מהו ההספק הסביר בכיתות השונות וכן הלאה.
2. הקפידו על תיעוד מצטבר של הערות ומשימות בישיבות צוות
שימרו סיכומי פגישות ב-Google Docs ושתפו את ההערות עם צוות המורים בו אתם חברים וכמובן עם חברי הקהילה המקצועית הלומדת שלכם. כך, חברי הצוות או הקהילה יוכלו לגשת להערות מכל מכשיר בכל עת וכמו כן להוסיף הערות או הצעות במסמך.
3. שפרו את היכולות של תלמידיכם
צרו משימות קבוצתיות לעבודה משותפת של מספר תלמידים, לדוגמא - פרויקט כתיבה. אפשרו לתלמידים לעבוד על המשימה ביחד, תוך שיתוף פעולה, כשאתם עוקבים אחרי מי כותב מה בעזרת כלי היסטוריית העריכה. הוסיפו הערות והארות בזמן אמת, במהלך העבודה של הקבוצות על הפרויקט
4. הקימו מערך הערכת עמיתים
כאשר אתם נותנים לתלמידים משימה אישית, תנו להם גם אחריות למתן משוב על עבודות של תלמידים אחרים, על ידי כך שיוכלו להציע שינויים ולהוסיף הערות ב-Docs. תלמידים יכולים לתייג אחד את השני בקלות בהערות, או להשתמש בתוכנת הצ'אט על מנת לתקשר עם התלמידים האחרים העורכים את אותו המסמך בזמן אמת.
5. שתפו או פרסמו עבודות של תלמידים
הגדרות "שיתוף מרובה משתתפים" מאפשרות לכם לפרסם עבודות של תלמידים בכיתה שלכם, בתוך בית הספר, ביישוב שלכם ואפילו לפרסמן כמסמך ציבורי באינטרנט. תוכלו גם לשתף יצירות של תלמיד עם הוריו כדי להציג את למידתו, התקדמותו ועבודתו.
6. תרגמו מכתבים הביתה להורים
ישראל היא מדינת עליה ולעיתים קרובות ההורים של התלמידים שלנו אינם מדברים עברית היטב. לכן אתם יכולים להשתמש במערכת לתרגום המובנית בתוך ה-Google Docs כדי לתרגם מכתבים להורים, אישורים שונים לבית הספר ולשלוח עדכונים בעזרת שימוש ב-Google Translate המוטמע ב-Docs, בקלות. כדאי בדרך כלל לשלוח את התרגום למעבר מהיר של מישהו הדובר את השפה (לעיתים קרובות אפשר להיעזר בתלמיד עצמו) על מנת שלא ליצור טעויות מביכות).
7. חשפו את תלמידיכם לכלי עיון קלים לשימוש
למדו את תלמידיכם כיצד להשתמש בכלי העיון הבאים בעזרת Google Docs: מילון, אגרון (תזאורוס) ואנציקלופדיה.
8. החיו את המטלות בעזרת כלים ויזואליים וגרפיקות
כיום ניתן לבצע חיפוש ב-Google Images, מגזין טיים, ואתרי תמונות מסחריים היישר מתוך Google Docs ולהוסיף תמונות גרפיקות, סרטונים ואפילו גיפים למטלות.
גיפ בנושא מיוזה ומיטוזה via GIPHY
9. עבדו עם רוב סוגי המסמכים הקיימים
תלמידים בדרך כלל משתמשים בגרסאות שונות של Office - חדשות וישנות, לעיתים הם גם משתמשים בסוגי קבצים שונים, שלא תמיד אנחנו יודעים לפתוח. Google Docs יודע לפתוח את רוב סוגי הקבצים, המסמכים והתמונות הקיימים והופכת את העבודה עם משתמשים רבים וקבצים רבים ושונים לקלה יותר.
10. עבודה בדרכים או ללא חיבור לרשת (Offline)
עבודה בדרכים: הורידו והשתמשו ביישום לנייד כדי לבצע שינויים ברגע האחרון, כאשר אתם בדרכים, בבית הספר או בכל מצב בו אתם רחוקים משולחן העבודה או המחשב הנייד.
עבודה באופן לא מקוון: המערכת מציעה יצירה ועריכה במצב מחובר, אך ניתן גם לעבוד באופן לא מכוון אם הורדתם את הקבצים למכשיר שלכם בעבר. כאשר החיבור לאינטרנט חוזר, ה-Docs יסונכרן אוטומטית ויעדכן את הקבצים שלכם חזרה לענן.
מה הטיפים שלכם לשימוש ב- Google Docs בהוראה?