נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
סוגאטה מיטרה מכנה את גישתו לחינוך "למידה מתוך הנעה עצמית". הרעיון המרכזי בה הוא להצית את ניצוץ הסקרנות וההתלהבות בקרב התלמידים. תפקיד המורה בגישה זו היא לשאול שאלות חכמות ולתת לתלמידים להגיע בעצמם ובעזרת חבריהם לתשובה.
מיטרה התחיל את דרכו המקצועית בהודו כבוגר פיזיקה שלמד לתכנת על מנת לפרנס את משפחתו. לאחר שהביא הביתה את המחשב האישי הראשון שלו בסוף שנות ה90, ראה שבנו מצליח ללמוד את אופן הפעלת המחשב ע"י צפייה בו בלבד. הוא אף הצליח לפתור כמה בעיות שאביו לא הצליח לפתור בעצמו. יום אחד החליט מיטרה לבצע ניסוי: הוא שם מחשב מוגן ע"י פלסטיק בתוך קיר בשכונת עוני בניו-דלהי. "השארתי אותו שם, רק כדי לראות מה יקרה". כשחזר לאחר 8 שעות ראה חבורת ילדים גולשת באינטרנט באנגלית, שפה שאינם דוברים.
כדי להפריך את החשד שמישהו עבר ולימד אותם איך משתמשים במחשב, חזר על הניסוי בכפר נידח מרחק 300 ק"מ מהבירה. כשחזר לאחר חודשיים הם ביקשו ממנו עכבר חדש ומעבד יותר מהיר... בעקבות הניסוי מיטרה חשב על הרעיון של ביה"ס שמתקיים באינטרנט, בו תלמידים יכולים להוביל את תהליך הלמידה שלהם בעצמם ולהשתמש במשאבים כתובים, מצולמים וגם אנושיים. רעיון זה והרצאתו המצוינת זיכו אותו בפרס המיליון דולר בכנס Ted בשנת 2013.
צפו בהרצאה: