נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
הטכנולוגיה ממשיכה לשנות את הצורה בה אנחנו חושבים על בית הספר והפעם נשאלת השאלה – האם בעידן שלנו הלוח הכרחי?
בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל – אדיבה ביגל, החליטה לנסות לסייע לתהליך הלמידה בפרויקט הגמר שלה. היא ביקשה ליצור אינטראקציה חברתית ולימודית בין המורה לכל תלמיד באופן אישי ובין התלמידים לבין עצמם. כך נולד "סביבי" (Sveevi).
אדיבה החליטה לפתח בפרויקט הגמר שלה מוצר שיעזור למערכת החינוך ובמהרה נפגשה עם בעיית הצפיפות בכיתות. מתוך חשיבה על הקושי של המורה להגיע ל-40 תלמידים בו-זמנית, היא החליטה לנסות ולפתח טכנולוגיה שתעזור למורים ליצור קשר חינוכי, אישי וקרוב עם כל תלמיד.
כדי לבדוק כיצד בתי הספר מתמודדים עם בעיית הצפיפות, אדיבה חקרה את הנושא, וגילתה שבתי ספר לעיתים משתמשים במחשבים נייידים, טאבלטים ופלאפונים אך כי במצבים אלו מופחתת בצורה משמעותית התקשורת הבין אישית בכיתה. היא ניסתה ליצור פתרון אינטראקטיבי חינוכי, מבוסס מגע אך ללא מסך. כך עלה הרעיון ל״סביבי״.
"סביבי" הוא גוף תאורה ומקרן אישי, שמונח על כל שולחן בכיתה - עבור כל ילד. המכשיר יוצר סביבת תאורה ייחודית לכל שולחן וכן מקרין על השולחן מעין "לוח" - עליו המורה שולטת, כך שהלוח מגיע ממש עד התלמיד, באופן שמותאם לו ע"י המורה. את המכשיר המורה ו\או התלמידים יוכלו לתפעל באופן פיזי, ועל התוכן שהוא יציג תשלוט אפליקציה שהמורה תתפעל.
באמצעות "סביבי" המורה יכולה להקרין על שולחנו של התלמיד בקלות דפי עבודה ומבחנים (ללא צורך בצילומים!), תמונות, מלל שבדרך כלל המורה רושמת על הלוח, משוב, חיזוקים אישיים ועוד... ניתן יהיה גם לחלק את הכיתה לקבוצות באמצעות צבעים שונים של תאורה בגוף התאורה האישי. כך גם כל תלמיד יוכל להתאים את רמת התאורה המיטבית לו – בהתאם לרגישות החושית שלו. תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז ככל הנראה ירוויחו בגדול מטכנולוגיה זאת, מכיוון שהלוח יהיה מותאם אליהם באופן אישי והאינטראקטיביות שלו תמשוך את תשומת לבם.
כל הדברים הללו מתרחשים באמצעות טכנולוגיית Bluetooth, היישר מהמכשיר של המורה לשולחנם של התלמידים.
"סביבי" יכול להביא לכך שלכל תלמיד תהיה סביבה לימודית אישית, אותה הוא גם יוכל לחלוק עם חבריו ולהשתמש בה באופן אינטראקטיבי.
עוד יתרון של "סביבי", הוא שלמרות שהתלמיד שולט במידה מסוימת בפעולתו ונהנה מהאינטראקטיביות הגבוהה, השליטה נמצאת אצל המורה, שיכול\ה לכוון את הלמידה. כך נמנעות בעיות רבות שחוזרות ועולות בעת שימוש בסמארטפונים, מחשבים וטאבלטים.
"סביבי" נמצא כעת בשלב הקונספט. כלומר – הוא טרם קרם עור וגידים, אבל מסתמן שהדבר יקרה בזמן הקרוב. לכן זה הזמן לחשוב – מה דעתכם על הרעיון? האם "סביבי" נשמע לכם כמו משהו שהייתם רוצים להכניס לכיתותיכם? מה הם השימושים שאתם הייתם רוצים לעשות איתו וכו...
איור: מתוך סרט הקונספט של אדיבה ביגל