whatsup-icon youtube-icon twitter-icon facebook-icon
הגיע זמן חינוך
הצטרפו לקהילה
ישראל במלחמה
תמיכה רגשית
למידה היברידית
בינה מלאכותית
מתמטיקה
מדעים
פודקאסטים
מורים מעולים
קידום מצוינות
חדשנות
חטיבת ביניים
שוויון ומגדר
חלוצי וחלוצות החינוך
מחנכות כיתה

"מה עשית בחופש הגדול?"

האם זו אכן השאלה שעלינו לשאול את תלמידינו, או שאולי אפשר לנסח אותה אחרת כדי לאפשר יותר שוויון בכיתה? המחנכת חני נמיר מציעה מבחר פעילויות כיתתיות שיאפשרו לתלמידות ולתלמידים לערוך רפלקציה על חופשת הקיץ בצורה מהנה, שיוויונית ומיטבית
חני נמיר
28/08/2024
quote-image
כמחנכות וכמחנכים בכיתה, בזכות המודעות לשוני ולתחרות, יש ביכולתנו להשפיע בזעיר אנפין על החוויה של הילדים ועל תפיסת המציאות. בכוחנו לאמן את החשיבה כפי שחונכנו בהקשר של מתנות – "העיקר הכוונה". בהקשר של החופשה, הרי העיקר ההנאה. אם ביליתי את כל חופשת הקיץ מפאת אילוץ כלכלי, מלחמתי או כל אילוץ אחר בביתי, הרי שבאופן טבעי אספר בכיתה שבקיץ "לא עשיתי כלום". אך אם נכוון את השאלה בצורה בה נשאל: "איך הרגשת במהלך החופשה?" נוכל לאפשר לכל סוגי התלמידים שניצלו את הקיץ בכל האופנים האפשריים להשיב ממקום זהה – והוא המקום הרגשי שלהם.

עוד כתבות בנושא