נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
בשנים האחרונות ניכרת מגמת עליה בכמות התלמידים המבקשים להתגייס ליחידות טכנולוגיה עילית. יש המכנים את היחידות האלה בשם המכליל "8200", אך בפועל הכוונה היא לכלל היחידות הטכנולוגיות הצה"ליות, שתלמידים רבים שואפים להתקבל אליהן. למגמה זו שותפים ההורים ואף אנו המורים, מתוך תפיסה והבנה שהצלחת דור העתיד בתחומי הסייבר, הטכנולוגיה וההייטק, תקדם הן את רווחת הפרט והן את עתידה הכלכלי והביטחוני של המדינה. אז איך סוללים את הדרך לשם?
מהם כישורי המועמד\ת האידאלי\ת לעבודה בהייטק? ומה מערכת החינוך יכולה לעשות כדי להצעיד את בוגריה לעבר קבלה למשרה נחשקת בתחום? ניתן יהיה לטעון, במידה רבה של צדק, שמערכת החינוך לא נועדה מלכתחילה לשמש את חברות ההייטק. אולם אחת ממטרותיהן של כל מערכות החינוך היא להכין את הבוגרות והבוגרים לעולם, ולסייע להם להתפתח ולהצטיין, ככל יכולתם ובהתאם לנושאי העניין שלהם.
למערכת החינוך תפקיד מכריע בנתינת כלים להשתלבות בעולם התעסוקה החדש, אך מה לגבי החינוך הבלתי פורמלי? הצבא? האקדמיה? לדעת בכירי ההייטק, כך על המדינה לנהוג להכשיר את צעיריה להצלחה
כשליש מסך כל המועסקים בהייטק הן נשים, ובמקצועות הליבה של הענף, אלה הטכנולוגיים, נשים נמנות רק על 28% מכלל העובדים. אלה הדרכים בהן יש לנקוט כדי לסגור את פערי המגדר.
אין ספק, ההשקעה הכי מניבה שאפשר לעשות במערכת החינוך היום היא העצמת מורים. אלה יכינו את הבוגרים שלנו בצורה הטובה ביותר לעולם התעסוקה של העתיד.
>> לכתבה המלאה