לפי המרכז הלאומי לסטטיסטיקות חינוך, גיאומטריה היא אחד מהתחומים החלשים בקרב תלמידים אמריקאים. נמצא כי אוריגמי מחזק את ההבנה של מושגים גיאומטריים, נוסחאות ושמות, על ידי כך שהוא גורם להם להתעורר לחיים. דרך בניית אוריגמי ותכנון אורכו, רחבו וגובהו, תלמידים ילמדו מושגי מפתח ויפתחו את יכולת ההערכה שלהם על ידי יישום הנוסחה בעולם האמיתי.
אוריגמי מפתח מודלים אחרים של למידה. הוא הוכח כיעיל בשיפור ראייה מרחבית דרך עבודה עם הידיים. מיומנויות שכאלה מאפשרות לילדים להבין, לאפיין ולבנות הבנה משלהם לעולם שסביבם. תוכלו למצוא צורות אוריגמי או צורות גיאומטריות בטבע ואז לתאר אותם במונחים גיאומטריים.
מושג השברים מאיים על תלמידים רבים. פעולת קיפול הנייר יכולה להדגים את השברים בצורה טקטית יעילה. בכיתה תוכלו להשתמש באוריגמי כדי להמחיש את מושג החצי, שלישי, רבע וכו' על ידי קיפול הנייר ושאילת התלמידים כמה קיפולים יש לעשות כדי ליצור צורה מסוימת. פעולת קיפול הנייר לחצי ולאחר מכן שוב לחצי יכולה גם לשמש להדגמת מושג האינסוף.
לעתים קרובות במשימות יש סט תשובות אחד ודרך אחת להגיע אליו. אוריגמי מספק לילדים את ההזדמנות לפתור משהו שאינו כתוב מראש. בכיתה תוכלו להראות צורה ולבקש מהתלמידים להציע דרך ליצור אותה. הם יכולים להגיע לפיתרון בגישות שונות, וזכרו – אין דרך נכונה ולא נכונה.
אוריגמי הוא דרך כיפית להסביר מושגים פיזיקליים. חתיכת נייר קטנה היא לא עמידה במיוחד, אבל אם מקפלים אותה כמו אקורדיון היא תהפוך כזו - על עיקרון דומה מבוססים גם גשרים. בנוסף, אוריגמי הוא דרך כיפית לדון על מולקולות: למולקולות רבות ישנן צורות אותן ניתן ליצור בעזרת אוריגמי. חוץ מזה, אוריגמי הוא כיף טהור. האם באמת צריך להסביר עוד?