נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
"צריך להבטיח שלמורים יהיו הזמן וההזדמנויות להניח תשתית איתנה לעתידם. עליהם להגדיר בחוכמה מה באמת מעניין אותם, היכן טמונות החוזקות שלהם, מה נותן להם תחושת הצלחה ועד כמה הם מוכנים להתאמץ כדי להשיגה" - את הדברים הללו אמר חוקר החינוך הפרופסור ג'ון הטי, בסרטון שהוקרן בשבוע שעבר בכנס "שב(וו)ים לחינוך שערך המכון ע"ש ברנקו וייס בשיתוף עם קרן טראמפ ומנהל עובדי הוראה במשרד החינוך.
בכנס, שהתקיים במרכז האירועים בשפיים, הושקה סדרת הספרים "הוראה איכותית" המוקדשת למורי ישראל, שערכו אלי הורביץ ופרופ' יורם הרפז. הסדרה יצאה לאור כדי להעשיר את עולמם המקצועי של המורים ולסייע להם לבנות ולשכלל את כישורי ההוראה שלהם, ומבוססת בין השאר על גישותיהם של חמשת ענקי החינוך בסרטונים שלפניכם. צפו בהם עונים, כל אחד בדרכו, על השאלה: מהם האתגרים המרכזיים של החינוך בימינו?
פרופסור ג'ון הטי הוא מנהלו של המכון למחקר חינוכי של אוניברסיטת מלבורן באוסטרליה ומנהל את מעבדת למידה נראית באוניברסיטת אוקלנד בניוזילנד. הוא מקדם את תפיסת הוראה מבוססת-עדויות: שימוש בשיטות הוראה שהוכחו כאפקטיביות.
פרופסור אנדי הרגריבס הוא חוקר מערכות חינוך ובתי ספר בעל שם עולמי. הוא מנהל את הארגון CHENINE Collaboratory on Change, Engagement and Innovation באוניברסיטת אוטווה. חקר ולימד באוניברסיטת אוקספורד, וחוקר ומלמד כיום בבוסטון קולג', באוניברסיטת הונג קונג ובאוניברסיטת סוואנזי.
פרופסור דניאל וילינגהם הוא חוקר מוח וקוגניציה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת וירג'יניה. תחום ההתמחות שלו הוא הבסיס הנוירולוגי של הלמידה ושל הזיכרון, ובשנים האחרונות הוא עוסק ביישום ממצאים עדכניים מחקר המוח והקוגניציה בהוראה.
פרופסור דאגלס ניוטון הוא מרצה בכיר לחינוך באוניברסיטת דורהם באנגליה. הוא כתב מאמרים רבים וספרים העוסקים בהיבטים השכליים והרגשיים של הבנה, למידה והנעה.
פרופסור דייוויד פרקינס הוא פרופסור אמריטוס בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת הרווארד. הוא ניהל במשך שנים יחד עם עמיתו הווארד גרדנר את פרוג'קט זירו – מרכז למחקרים יישומיים בחינוך. פרקינס פרסם מאמרים וספרים רבים המעצבים את שיח החינוך בעשורים האחרונים. בעברית ראו אור: הכיתה החושבת (מכון ברנקו וייס, 1996); לקראת בית ספר חכם (מכון ברנקו וייס, 1998); נופי החשיבה (מכון ברנקו וייס, 2000); למידה כמשחק (ספרית פועלים, 2011); חינוך בעולם משתנה (ספרית פועלים, 2020).