נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
העתקת עבודות אינה עניין של מה בכך. דרושה מיומנות הנרכשת צעד אחר צעד. כמורה, אני משתדל לכוון את תלמידַי לדיוק וליעילות גם בנושא זה. ברוח הומוריסטית, ניסחתי את ההנחיות הבאות (כולל שתי ההערות הנלוות) והצגתי אותן בפני התלמידים בהקשר הרלוונטי. לשמחתי הרבה, המסר המובא בין השורות, בנוגע להשלכות של הבחירה להעתיק עבודה, היה ברור להם כשמש. הומור יודע לעשות פלאים.
(מנוסח בלשון זכר, אך מיועד לתלמידים ותלמידות כאחד)
הערות:
אחד התלמידים ביקש להדגים לחבריו מהי הכוונה ב'ללבוש הבעת פנים רצינית ומותשת'. הוא יצא, השתהה מעט, דפק בדלת. שאר התלמידים היו מתוחים באותה מידה שהיו מרוגשים ומחויכים. הוא נכנס וניגש אליי בצעד בטוח-מהוסס, בידו קלסר מדומה, הביט לעברי והשפיל מבטו במידה הנכונה. הביצוע שלו היה מושלם. מחאנו כפיים.