בין אם מדובר בתחרות נושאת פרסים או במשחק בין חברים, המשחק מעורר את הרוח, מוביל להתלהבות ולהנאה. הרי כולנו אוהבים לשחק.
האם גם למידה יכולה להיות מהנה? האם היא יכולה להישאר כחוויה מרתקת וייחודית בזיכרונם של התלמידים לאורך שנים רבות? מורים רבים מתחבטים בשאלה כיצד הם יכולים לשלב בכיתה משחוק - שימוש בעקרונות מעולם המשחק בסביבה לא משחקית? כיצד ניתן לשלב בין משחוק לבין הצורך "להספיק את החומר"? איך אפשר לספק לתלמידים ידע חדש תוך כדי משחוק? איך נצליח להתאים משחוק לתחומי תוכן רבי-מלל ולתכנים מורכבים? וגם - כיצד נוכל לסייע לתלמידים להתמודד עם תחרותיות בכלל ובפרט עם התסכול שכרוך בהפסד?
בפרק השלישי של הפודקאסט החינוכי "שומעים חינוך" נדבר על משחוק, ועל האופן בו ניתן לשלב משחוק בכיתה. בפרק זה התארחו שני מורים מדהימים שמשתמשים במשחוק בשיעוריהם: רויטל קושלבסקי, מורה בבתי הספר 'מקור-חיים' ו'נעם חומת שמואל' בירושלים, ויחיאל כהן, מורה לפיזיקה בבית הספר 'קשת' בירושלים. שוחחנו עם רויטל ויחיאל על פרקטיקות לשילוב משחוק במרחב הכיתתי, ושמענו מהם על משחוק כחוויית למידה משמעותית ומעמיקה, אשר נשארת חקוקה בזיכרונם של התלמידים גם שנים רבות לאחר מכן.
בפינה החדשה "60 שניות על" שמענו את עירית מרחב, מנהלת פדגוגית בבית"א מחנכים, יחידת החדשנות של עיריית ירושלים, שהציעה עוד 4 דרכים חדשות ומקוריות באמצעותן תוכלו להוסיף משחוק לכיתה שלכם.
את הפודקאסט מנחה אמנון רבינוביץ – מורה להיסטוריה ואזרחות ומנהל חטיבת הביניים בבית הספר זיו בירושלים. הפודקאסט נוצר בשיתוף הגיע זמן חינוך, "ביתא מחנכים" ו-"מחדש" מבית מנהל חינוך ירושלים.
להאזנה לפרק 3 מתוך הכתבה:
רוצים להמשיך לקרוא על משחוק? קראו את הכתבות הבאו