נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
כיתה ה'1 מורכבת מ-24 תלמידים מוכשרים, חכמים ופיקחים, שבתחילת השנה אופיינו במוטיבציה נמוכה, חוסר אמונה ביכולתם ובדימוי עצמי נמוך. כחלק מהאני מאמין שלי, כמחנכת הכיתה ושל בית הספר, אני מאמינה ברעיון כי מחשבה יוצרת מציאות ולכל מילה יש את הכוח להשפיע. לכן, לאורך שנת הלימודים, פיתחתי תוכנית שמטרתה העלאת תחושת המוטיבציה והמסוגלות של התלמידים בעזרת מילים. תכנית זו פועלת במספר מישורים: חברתי, אישי, פדגוגי ורגשי, ומטרתה להעצים את היחיד ואת הקבוצה, לאפשר לילדים לראות את הכוחות והחוזקות הטמונים בכל אחד בהם.
הנה 5 דרכים להעלאת המוטיבציה והדימוי העצמי של התלמידים, שיצרתי השנה:
לאורך השנה ראיתי איך התלמידים הפכו לפעילים, אכפתיים, נמרצים, ניגשים למבחנים בביטחון רב יותר ומאמינים יותר ביכולותיהם. אירועי המשמעת פחתו, השיח נהפך למכבד יותר וכעת מתאפשרת למידה משמעותית, הכנסת עזרים פדגוגיים, ועלייה בהישגים לימודיים. כל אלו הם ההשלכות של העלאת הדימוי העצמי והמוטיבציה של התלמידים.
כל מורה יכול/ה להכניס אלמנטים כאלה ללמידה במהלך השנה, בכל שכבת גיל ומקצוע – אלמנטים שיגרמו לתלמידים לשאוף גבוה ולהאמין שהם יכולים לנצח כל מכשול בדרכם.
אשמח לשמוע בתגובות או בהודעות מה אתם עושים שמעלה את מוטיבציית התלמידים בכיתה!
אתי טמסוט [email protected]
**
אתי פיתחה את שיטות ההוראה שלה במסגרת פרויקט 2021, המעודד חדשנות חינוכית בעיר בת ים. הפרויקט הוא פרי פיתוח והנחיה משותפת של "המרכז ליזמות בחינוך בת ים" וארגון "ערי חינוך". במסגרת מעבדת החדשנות בה השתתפו בשנת הלימודים שחלפה, המורות קיבלו ליווי והנחייה בנושא הפיכת הכיתה הסטנדרטית של המאה ה-20 לכיתה המותאמת למאה ה-21. במסגרת הפרויקט, פותחו למעלה מ-30 מודלים חינוכיים חדשניים בשנת הלימודים האחרונה.
אם מעניין אתכם להיחשף למפת החדשנות של ישראל ולהוסיף את הסיפור שלכם על המפה, לחצו על הקישור הבא: מפת החדשנות והיזמות בחינוך!
הכתבה נכתבה בשיתוף ינה נכט, מנהלת המרכז ליזמות בחינוך בת ים ובי"ס ירושלים, בת ים.