נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
אמרי אביטן - חוקר ויועץ ארגוני בתחום החינוך. ב- 2008 הקמתי את "מרכז סופיה - לפילוסופיה יישומית", מתוך אמונה שתפקידנו כאנשי חינוך הוא לעורר את הילדים להשתומם ולהתפלא. לעורר את הסקרנות הטבעית, במקום להעביר להם ידע או למלא אותם בתשובות שלנו. "הרי להשתומם הוא סימן ההיכר של הפילוסוף" (אפלטון) "וכל פעם שאלמד את תלמידיי דבר כל שהוא, אמנע מהם את היכולת לגלות את הדבר בעצמם" (פיאז'ה).כיום אני עובד בארגון 'ערי חינוך', אשר מבחינתי משלב מהויות של השתוממות, רצון ומוכנות לאתגר, להעיז, לחלום ולפרוץ אל מעבר לידוע ולבטוח ובכך יוצר חיבור בין הצד החוקר, המשתומם והמתפרץ שבי, לתפיסתי החינוכית הרואה בכל ילד יצור מושלם שזקוק לכמה שפחות הפרעה בתהליך הלמידה. כשנשאר לי קצת זמן אני פעיל חברתי באתגרים לוקאליים וארציים. נשוי 3. מפרדס חנה. במסגרת הדוקטורט, אני חוקר בבית ספר לחינוך של אוניב' ת"א, את הקשר בין עירוניות, קהילה ומסגרות חינוך בלתי פורמליות. ליה מאור-בקר, ראש צוות פיתוח How2MOOC בערי חינוך. ב-2013 נעניתי לקריאה של יעקב הכט לצאת לפיילוט שבו מורים ילמדו MOOC יחד עם התלמידים. התחלתי בגיבוש המודל, בהכשרת המורים ובליווי המורים בשטח. המודל הפדגוגי נבנה על בסיס מודל הנבחרת של ערי חינוך, עקרונות הכיתה ההפוכה ושימוש במדיה חברתית אשר לימים קראנו לו מודל How2MOOC. בשנה השלישית הצטרף אלי אמרי אביטן שהפך לשותף משמעותי בהכשרת המורים ובביסוס המודל ויישומו. חיה עם בנזוגי ושני ילדנו פרדס חנה-כרכור. חברה פעילה בקהילת הטרנזישן - קהילה למען שינוי חברתי בפרדס חנה כרכור.