נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
"סרט הקולנוע מיועד לעשות מהפכה במערכת החינוך ותוך מספר שנים יחליף במידה רבה, אם לא לגמרי, את השימוש בספרי הלימוד", כך אמר תומס אדיסון בשנת 1922...
משפטים מסוג זה נאמרו אינספור פעמים במהלך מאה השנים האחרונות. הם נאמרו על הרדיו, סרטי הקולנוע, הטלויזיה החינוכית, המחשב האישי והטאבלטים. אין ספק שהטכנולוגיות החדשות יוצרות שינוי, אבל לטענת דרק מולר מ הן לא שינו את פני החינוך באופן מהותי.
מולר טוען שהמרדף הבלתי פוסק אחר "הדבר הגדול הבא" מתרכז בתהליכים שמתרחשים מחוץ לראשו של התלמיד, במקום להתרכז בתהליך הלמידה הפנימי.
צפו בסרטון (יש כתוביות בעברית):
"לדעתי לא" , אומר מולר. "ויש לכך 2 סיבות עיקריות: 1. הטכנולוגיה אינה עליונה באופן מהותי על הרצאות פרונטאליות ושיטות לימוד מסורתיות אחרות. 2. למידה היא במהותה פעילות חברתית שהמוטיבציה אליה מגיעה מהאינטראקציה עם אחרים".
מה אתם חושבים: האם טכנולוגיה כזו או אחרת יכולה לשנות תהליכי למידה באופן מהותי? כתבו לנו בתגובות.