נשארים מעודכנים
הצטרפו לקהילת 'הגיע זמן חינוך' וקבלו עדכון שבועי עם כל מה שמורות ומורים צריכים לדעת
אנשים רבים בוחרים במקצוע ההוראה כקריירה שנייה מתוך שליחות והבנה כי זה המקום להשפיע. מסלולים מיוחדים ותחרותיים בעלי רף כניסה גבוה הופכים את ההכשרה להוראה לחוויה משמעותית. מסלולים אלו מעניקים למורים לעתיד את הכלים, הליווי וההתנסות שתסייע להם לעשות את המעבר בצורה הטובה ביותר, תוך למידה ממורות ומורים בעלי ניסיון, ובמטרה להגיע לכל תלמידה ותלמיד ולתת להם מענה אישי ומקצועי.
בשבוע שעבר פורסמה בערוץ 10 כתבה שעוררה גלים רבים על בכירים בהייטק שבחרו לעשות הסבה למקצוע ההוראה. צפו בכתבה:
בעקבות הכתבה, ראיינו למגזין "הגיע זמן חינוך" את אבי נתן ומורים נוספים שהתחילו את דרכם בתעשיית ההייטק במטרה להבין לעומק את המגמה.
אבי נתן היה מנכ"ל מיקרוסופט ישראל בין השנים 2001-2008,
כשחיפש את האתגר הבא בחייו הוא בחר בחינוך. "במיקרוסופט הרגשתי שהעשיה שלי משמעותית לאנשים שאיתי והיה לי חשוב להמשיך להיות משמעותי לאנשים, לכן בחרתי בהוראה. למי שמסתכל מבחוץ – קשה להעריך כמה תפקיד המורה הינו מורכב. הוא דורש אינטיליגנציה שכלית ורגשית, יכולת לעבוד עם קבוצה גדולה, מיומנויות של השפעה ומשמעת וגם הבנה פדגוגית – איך ללמד ואסטרטגיות למידה וכל זה קורה בזמן אמיתי, 45 דקות" סיפר לנו נתן. (לראיון המלא)
"הרגע בו אתה מצליח לגעת בתלמיד, לגרום לו להרגיש מסוגל – זה אחד הדברים הכי מיוחדים שיש במקצוע" אבי נתן
גם אלי נצר, 45, התחיל את דרכו כמהנדס אלקטרוניקה בעל תואר שני שעסק בניהול פרויקטים בינ"ל בתחום התקשורת. בחמש השנים האחרונות נצר הוא מורה למתמטיקה ורכז תקשוב בתיכון חדש בת"א. בנוסף, הקים נצר את מיזם שיעורטונים – אתר המרכז סרטונים קצרים ללימוד מתמטיקה בהשראת אקדמיית קהאן. "החלטתי לפני גיל 40 לשנות עיסוק למשהו שמתאים למסגרת המשפחתית שלי ולעבוד עם ילדים – רציתי להכנס לעולם שלהם. אחרי שנים רבות בתעשייה החלטתי שמורה\מחנך זה המקום בשבילי. מיציתי את העיסוק שלי בתעשייה ורציתי למצוא חיבור עם תלמידים. הרגשתי שיש לי מה לתת להם מהנסיון שלי בתעשייה ובצבא. התחום זועק לשינוי, הרבה דברים קורים, עכשיו זה הזמן הכי יפה להיות מורה". (לראיון המלא)
אלי נצר, מורה למתמטיקה ומקים הפרויקט "שיעורטונים"
דנה קליס-רגב, 30, עבדה 4 שנים בענקיות התוכנה SAP וHP לפני שהחליטה לעשות הסבה להוראה. "חיפשתי עיסוק עם סיפוק. עשיתי תפקידים שעניינו אותי בהי-טק, אבל זה לא היה זה. רציתי לעבוד עם אנשים, עבודה עם משמעות והשפעה מעבר לשורת הרווח. ידעתי שאני רוצה להתעסק בחינוך ודרך תכנית ההסבה בסמינר הקיבוצים ראיתי שהוראה יכולה מאד להתאים לי".
עבור קליס-רגב כמו גם לאחרים, המעבר מההייטק למערכת החינוך מלווה בהתלבטויות ואתגרים. "המעבר בהתחלה לא היה פשוט, הרבה אנשים הרימו גבה. תהו למה לי לעזוב תפקיד טוב עבור תפקיד שיש בו פחות תגמול כספי וסטטוס". עם זאת, המורים החדשים מדווחים שלמרות הקשיים והספקות מהסביבה, העבודה מספקת ומתגמלת מאד. "זו לא עבודה קלה, אבל כמות האהבה והסיפוק שאתה יכול לקבל משיעור אחד, אין מה להשוות את זה למקצועות אחרים. היכולת לגרום להם לאהוב את המקצוע בגלל איך שאתה מציג את הדברים היא בעלת ערך עצום" מוסיפה קליס-רגב.
"הרגע בו אתה מצליח לגעת בתלמיד, לגרום לו להרגיש מסוגל – זה אחד הדברים הכי מיוחדים שיש במקצוע. התחושה הזו כ"כ קריטית לכולנו בילדות, ואם אתה מצליח להשפיע על תלמיד לאורך זמן, יש לזה אימפקט גדול על חייו", אומר נתן על הסיפוק שבמקצוע ההוראה. (לראיון המלא)
"חיפשתי עיסוק עם סיפוק", דנה קליס-רגב
המגמה אינה ייחודית לישראל. גם בלונדון וניו-יורק נעשו בשנים האחרונות מהלכים גדולים שהביאו לשיפור משמעותי במעמד מקצוע ההוראה והביאו לשיפור משמעותי בחינוך. מערכות החינוך המקומיות רתמו את התשוקה והניסיון שמביאים איתם אקדמאים ואנשי תעשייה שבחרו בהוראה. צפו בסרטון הבא כחלק מקמפיין "העתיד שלך | העתיד שלהם" של משרד החינוך הבריטי:
https://www.youtube.com/watch?v=gDvq9WfWpQY
אם גם אתם רוצים ללכת עם הלב, לחוות אתגרים ענקיים ולהשפיע על דור העתיד של ישראל, ריכזנו עבורכם מידע על תכניות ההסבה המיוחדות והיוקרתיות שקיימות כבר היום בישראל.
בהצלחה!